Close Sidebar
Type & Hit Enter To Search
Archives

Ștefania Iorgoiu e profa atelierului de caligrafie pentru copii. I-am pus câteva întrebări de elucidare, dat fiind că avem înscrieri la o nouă ediție dedicată juniorilor caligrafi.

stefania iorgoiu

Ștefania Iorgoiu

Ștefania, cu ce te-ai ocupat tu până acum?

Am fost devotată educației aproape opt ani, fiind activă ca profesor în învățământul preșcolar/primar privat. În paralel am avut diverse curiozități artistice care m-au ajutat să țin un mic butic on line de fotografie și podoabe meșterite manual.

Cum a apărut pasiunea pentru caligrafie?

Pasiunea pentru caligrafie a apărut încă din copilărie, am fost un fel de scrib în școală, solicitat de profesori datorită scrisului de mână cursiv și lizibil, încă scriu exact ca în clasa I :)). Făcând iconografie, am fost atrasă de scrierea arhaică românească, după care am descoperit atelierul de caligrafie organizat de Revista de Povestiri, episod care mi-a dat un elan artistic grozav și un start pozitiv în direcția asta.

De ce te-ai gândit să îmbini predarea tradițională a caligrafiei cu activități de crafting la atelierul pentru copii?

Ambele direcții vin cu un plus de creativitate și dinamism menite să mențină activ interesul copiilor și să le provoace imaginația. E un mix sănătos pe care l-am testat prin prisma atelierelor de creație.

Ce preconcepții crezi că există în legătură cu caligrafia? De cât timp și de mai ce e nevoie ca să-și formeze copiii un scris de mână frumos?

Din păcate în școală nu mai există caligrafie ca și disciplină separată, de aici confuzia și asocierea cu orele de scriere, contactul celor mici cu procesul de învățare efectiv al literelor fiind în clasa I. Există de asemenea presiuni asupra lor cu privire la lizibilitate atât din partea părinților cât și din partea cadrelor didactice; când îi repeți copilului că scrie urât, cu siguranță nu va fi foarte motivat să depună interes în acest sens. De aceea e necesar să strigăm în direcția caligrafiei, caligrafia este arta scrierii și ar trebui privită ca proces. Un proces căruia îi acorzi timp suficient și antrenament. În plus, vine cu tot felul de instrumente atractive, foarte utile în formarea și îmbunătățirea scrisului de mână.

Am observat că la prima ședință ai făcut un fel de contract jucăuș cu copiii. Povestește-ne puțin despre asta și despre metoda ta de predare.

Da, semnat, asumat și respectat :)). La începutul atelierului am făcut un contract de grup în care ei au stabilit regulile de desfășurare ale cursului, o convenție de echipă care ne-a ajutat să ne construim relația și atmosfera de lucru; cu cât mai relaxantă și confortabilă pentru ei, cu atât mai benfic pentru învățare, pe această premisă s-ar baza și metoda mea de predare. În final se lasă cu antrenament de mușchi creativi.

Cum a fost pentru tine prima ediție a atelierului de caligrafie?

Un început pozitiv cu uși deschise în educația alternativă. A fost o provocare creativă pe care m-am bucurat să o duc la bun sfârșit.

Apasă fără frică

Start the conversation

Success
Your comment is awaiting moderation.